tirsdag den 20. oktober 2015

Morgenbilleder

I dag er det gråvejr, men dejligt vindstille.
I går fik jeg tømt en del krukker og ryddet op i haven. Arbejdet fortsætter i dag. Jeg var lige ude med kameraet her til morgen, da det blev lyst. Desværre skinner solen ikke i dag.


En del af mine krydderurter har ikke klaret de kolde nætter, så de røg ud. Nu har jeg klippet chokolademynten ned og sat den ind  orangeriet. Solbærsalvien kommer også snart ind, men den kan vist godt klare sig lidt endnu. 


Roserne kan endnu, der er blomster i stortset dem allesammen. Her er det James Galway, som er den mest prangende.


Der er mange frugter i citrustræerne. De skal ind en af disse dage.


Nu er alle dahlierne klippet ned. Knoldene begynder jeg at tage op i dag og lægge i trækasser, som skal ind i udhuset.


Den gule solhat er fin endnu.


Rævehalerne har endnu ikke dannet frø, jeg håber de når det inden frosten sætter ind.


Der blev tømt mange krukker i går.


Jeg fik lov til at hente nedfaldsæbler ovre ved genboen i går. Nu kan de pynte lidt i min have.


Skyggehjørnet i forfald. Nu vil jeg skynde mig ud!

7 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

God arbejdslyst, ja haven er kønnest i solskin, men godt vi har stille vejr.
Jeg håber, min James Galway når at springe ud, så kan jeg vise billeder, når din er færdig med at blomstre :)

marie sagde ...

Sikken aktivitet. Det følger ved med, når man som dig har masser af krukker. Jeg går også og holder bekymret øje med frøstandene på et par planter, som jeg gerne vil frøformere.

Unknown sagde ...

Kære Birgitte Du har godt nok været myreflittig, jeg har ikke klippet mine Dahlia ned endnu men sat dem i orangeriet. De har så mange blomster og knopper i stadigvæk. Jeg tror, at jeg lader dem stå i krukkerne vinteren over. James Galway er vel nok fantastisk, sikke den blomstrer hos dig. Hvor dejligt, at du har fået vasket orangeriet, der kommer hurtigt støv og spind. Måske jeg skulle give mit en omgang i weekenden. Kh Tina

Susanne Irming sagde ...

*Faldt* over de mange krukker du har. Det håber jeg ikke at du gør ;).
Festligt efterår :)

Birgitte sagde ...

Hej alle fire. Mange tak for jeres kommentarer. Ja, jeg synes, vi er heldige med vejret og det er dejligt at gå derude og få noget fra hånden. Jeg nyder min ferie rigtig meget og det er skønt at have god tid!

Birgitte sagde ...

Hej alle fire. Mange tak for jeres kommentarer. Ja, jeg synes, vi er heldige med vejret og det er dejligt at gå derude og få noget fra hånden. Jeg nyder min ferie rigtig meget og det er skønt at have god tid!

Tim Skovrup sagde ...

du har været flittig :)