tirsdag den 11. august 2015

Det trekantede staudebed.

Lyserødt, roser og blommer!
Det store staudebed er nu ved at være rigtig godt i gang, der kommer hele tiden nye blomster.


Bedet består af lyserøde og røde farver. Her er det høstanemoner, som er placeret bagest i bedet, fordi de er meget høje. De blomstrer på livet løs og der er stadig mange knopper!


Foran høstanemonerne er der en stor mamelukærmeblomst. Billederne er taget her ved 21.15 tiden, så dens blomster er lukket sammen fordi solen er gået ned.


Hestemynte står også rigtig fint nu. De ser så muntre ud!


Kattehale er en slags overstander i bedet.


Rosen Gemma har jeg to af i bedet, de er meget blomsterrige. Jeg har mange andre planter i bedet, men her til aften tog jeg kun dem, der tog sig ekstra godt ud.


Høstfloks på vej - de dufter så godt.


I bedet har jeg også denne valmue og den bliver ved endnu. Der er stadig knopper.


Gerbe Rose, som jeg har i det ene hjørne, har åbenbart besluttet sig for at remontere i højden.



Heritage kan være med lidt endnu omend blomsterne ikke er helt så pæne længere.


Ukendt David Austin rose, den bliver altid ved meget længe.


Brother Cadfael.


Der er meget gang i den.
En anden rose, som også blomstrer flot endnu er Geoff Hamilton, men den glemte jeg at tage billede af - det må jeg gøre i morgen.


I morgen skal jeg plukke blommer - der er så mange i år.
Det er dejligt at vejret er så godt i disse dage, for jeg får lavet en hel masse i haven hver aften, så den forhåbentlig bliver rigtig fin til besøg i næste uge. Da kommer Hammer Bakker Havekreds. Vi spiser aftensmad ude i haven og det har vi gjort i en hel uge nu, det er virkelig dejligt og vi har kun været generet af en eneste hveps, som vi tog med fluesmækkeren! Jeg har lavet en plan for hvad jeg skal lave hver aften kombineret med vanding. Programmet er ikke så stort, da jeg er godt i bund mange steder, så jeg hygger mig rigtig i dette gode vejr.

5 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Der er heldigvis nok at vise frem, så fint dine roser blomstrer, ja og alt det andet. Blommerne ser fine ud.

Frk. Anemone sagde ...

Lækre blommer :)
Dejligt at høre at du også får tid til at hygge og nyde udenfor - lækre lyserøde blomster, mine høstanemoner har også blomstret længe.

Vivi sagde ...

Det er nogle fine stauder du har valgt til dit bed :-)
Det er dejligt, man endelig kan sidde udenfor og spise :-)

Birgitte sagde ...

Hej alle tre. Mange tak for jeres kommentarer. Dem er jeg glad for! Ja vejret har rigtig været med os pånær i dag hvor det blæser en halv pelikan. Jeg har været ude at binde dahlier op, de kan ikke stå imod blæsten!

Unknown sagde ...

Kære Birgitte hvor ser der skønt ud med de lyserøde blomster, drømmer mig væk på en sky.,kh Tina