mandag den 20. januar 2014

Såning af gul staudedigitalis

Jeg skal have mange frølinger af denne plante!
Hvad de skal bruges til, skal ikke røbes endnu - det kommer senere. 
I dag skal jeg så gul staudedigitalis, jeg har allerede sået nogle, men kom i tanker om, at jeg kunne bruge mange flere!


Her er planten, jeg har høstet frø fra, den er ved at være afblomstret på dette billede, som jeg tog medio august 2011. Den har siden spredt sig og står i et par grupper nu. Den har en meget flot gul farve, ikke for mørk, men sådan lidt bleg i det!

I dag skal der tændes op i træpilleovnen, da de nu varsler et par graders nattefrost. Lige nu er der minus 1 grad ude og 3 grader i orangeriet, så nu går den ikke længere. Jeg har slet ikke haft brug for at tænde op før nu, så jeg har da sparet en hel del træpiller!

5 kommentarer:

Frk. Anemone sagde ...

nåh.... du stramme spændingen :)

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Du er bare så flittig med at så.
Undre mig lidt over at der ikke er varmere i dit orangeri.
I min udestue er der over 5 grader
Og der er ikke termoruder.
Vi venter i spænding?
Godaften knus Jette

Fru Friis sagde ...

Ja, ja... bare hold os hen med snak... ;o)
Hvilken luksus at kunne tænde op i sit orangeri. Jeg er dog helt sikker på at du nyder denne luksus til fulde. :o)

Høneballehaven sagde ...

Heldigt at du har kunnet vente så længe med at tænde op. Utroligt så mange hemmeligheder du har, gad vide hvornår vi får noget at vide.

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Hihi, jeg begynder så småt at glæde mig til at dele nogle hemmeligheder med jer!