mandag den 1. februar 2016

Juleroser med mere.

Ikke mange andre blomster,
men juleroserne, som jeg plantede ud for et år siden har blomstret de sidste par uger. Påskeklokkerne er også godt på vej ligesom nyseroden, jeg har fået af Lisbeth fra Pelargonieklubben.


Jeg troede, den var gået ud, da den var væk sidste år, men i år er den kommet rigtig fint. Det var bare en lille stikling, Lisbeth havde fra sin have, som jeg fik i en potte, så det var godt at se den så fin.


Billederne er taget delvist i mørke, så de er desværre noget uklare, men man kan godt se, hvor mange blomster, der er i juleroserne. Jeg har fulgt med på mange blogge, hvor man kan se blomstrende buske og træer lige for tiden. Det kan jeg desværre ikke vise, for jeg har ikke sådanne i haven. De sidste par vintre har jeg haft fokus på stedsegrønt og synes, det er ved at lykkes nogenlunde med stedsegrønt placeret flere steder.
Så mit næste projekt skal måske være lidt flere vinterblomstrende planter, selvom jeg ikke har meget plads. Jeg har i hvert fald fundet ud af, at der godt kan være lidt mere i staudebedene, hvor jeg også gerne vil have heucheraer, som er så fine hele året rundt.


Så jeg har nærstuderet de spændende indlæg hos andre og noteret mig nogle buske:)

I de næste dage/par uger skal jeg i gang med at gøre alle mine såredskaber rene og så skal jeg ud at skaffe jord til såning. Når rengøringsarbejdet er overstået er det tid til at lave pelargoniestiklinger i slutningen af februar/starten af marts. Jeg glæder mig til at komme igang.

2 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Ja det er en rigtig fin julerose, sikken en masse blomster der er i den. God idé med lidt vinterblomstrende buske, det er godt at have noget at se på også på denne årstid. Vinterjasmin har jeg ikke selv, men det er nu, den blomstrer. Ja og så er der jo kejserbusken, den dufter også dejligt. Duftsnebolle bliver stor, men jeg vil ikke undvære den i min have, den må kunne holdes nede.
Held og lykke med at finde dem du gerne vil have.
Du er så flittig med såning og pelargoniestiklinger.

Birgitte sagde ...

Hej Lisbeth. Tak for dine tips. Vinterjasmin er spændende. Jeg har set kejserbusken flere steder og den er også meget flot. Duftsnebold vidste jeg ikke var vinterblomstrende. Der må være forskellige arter, for jeg købte en i forsommeren, som er løvfældende og står med bare grene lige nu. Jeg håber da, at det er rigtigt for den! Den er opstammet, så den ligner et lille træ.