tirsdag den 6. maj 2014

Hostafrølinger, ampelpileurt og andre frølinger.

Nogle frøplanter er ved at gå i blomst!
Jeg håber, vi har haft det sidste frostvejr, for nu er mine frøplanter så store, at de begynder at blomstre! (Dusksalvierne er i hvert fald)
Min ampelpileurt er godt på vej og den skal jeg prikle ud snarest!


Jeg har rigtig mange ampelpileurt og de skal sættes i potter mange steder i haven i år!


De brogetbladede hostaer, som jeg har fået frø af af fru Høneballe.


Blå hostaer. Det er ikke alle, der er kommet op, men der er dog lidt af hvert!


Dusk salvie med blå blomsterknopper.


Voksurt og vidunderblomst. De skal også plantes ud snarest. Man bliver dog bare noget forsigtig, når frosten lige har været forbi. 


Limegrøn solhat, som jeg fik frø af af Jette fra Mit lille gods. 
Det var bare et lille udpluk af mine frølinger. Der er trængt på plantebordet, og heldigvis har jeg to feriedage i næste uge sammen med Stor Bededag, så 5 hele dage forhåbentlig i haven i fuld gang med udplantning!

9 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Det ser godt ud, du har styr på hostaerne kan jeg se. Heldige jer der får regn, vi andre er ikke så heldige, vi har bare blæst, det bliver det ikke bedre af.
Min ampelpileurt klarede desværre ikke vinteren, det havde jeg ellers læst, at den kunne.

Heidi sagde ...

Hej Birgitte
Så bliver det snart din tur til at holde ferie, glæd dig ;)
Jeg kan se du har samme trængsel i potter og bakker, som jeg har.
Du skal vel igang med at plante ud i ferien.
Sig endelig til hvis du ikke "orker" at plante alle dine ampelpileurt ud, så skal jeg gerne hjælpe dig af med nogle ;)

Susanne sagde ...

Hvor ser det godt og lovende ud med alle dine planter.

Jeg var et et "kursus" på Overdam Planteskole; sommerblomster i krukker. Og Poul fortalte, at han aldrig plantede ud før end mors dag. Derefter var det ret sikkert, at frosten ikke bed igen. Men der er jo et par dage endnu .... håber du kan vente.

Bente sagde ...

De hostaer er da også villige - ser det ud til.
Du har da blomster i trængsel lige nu, så det er vel ved at være tid til udplantning.

Fru Friis sagde ...

Det ser sandelig effektivt ud i dit gartneri. Man ligefrem fornemme hvordan de grokraftige frølinger higer efter at komme i haven. :)

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Ja!!! der er da noget at gå i gang med.Fine små hosta frølinger.Jeg har jo så mange jeg kan dele.
Spændende at se hvad der vil blomstre.God dag knus Jette

Høneballehaven sagde ...

Hej Birgitte
Kig på mit indlæg fra i dag, jeg har udfordret dig til at lave et indlæg om humlebier.

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for alle jeres søde kommentarer. Dem blev jeg rigtig glad for. Ja, nu varer det ikke mange dage, før det hele bliver plantet ud. Jeg glæder mig!

Unknown sagde ...

Hejsa. Jeg har noget japansk pileurt som var blevet 1,5 meter i starten af maj, men så kom der en gang frost og den øverste halve meter af pileurten knækkede og det ser ret vissent ud. Hvad gør jeg ? fælder jeg det helt og venter på at noget nyt skal vokse op eller skal jeg bare lave det være. Vh John