onsdag den 13. juli 2011

De engelske roser

Jeg var bange for, at jeg ikke nåede at se det overdådige blomsterflor, men det nåede jeg:

Her er mine Heritage roser.




Jeg synes, de er meget flotte og når man går forbi beddet, så dufter det simpelthen så godt.
Som man kan se på det øverste billede, så er verbenaen også vokset kolossalt og de blomstrer ligeså meget som roserne. Jeg vil forsøge at samle frø til næste år.

På næste billede ser man Brother Cadfael:



De første roser er visnet ned, men nu er beddet fuld af nye knopper. Selve planterne er vokset til tæt på en meters højde.

Ved terrassen blomstrer James Galway og George Hamilton også i rigelige mængder. Jeg kan dog se på beddet, at jeg må anskaffe mig to roser mere for at det skal blive helt fyldt ud.


Næste billede viser en Geoff Hamilton rose:



Nedenfor ser man James Galway, som jeg vil anskaffe to mere af til efteråret.



Også disse to roser dufter rigtig dejligt og man kan rigtig snuse duften ind, når man går forbi!

Ingen kommentarer: