torsdag den 14. juli 2011

Agurketid

Har lige opdaget to modne agurker i drivhuset!

Det er de allerførste agurker og så lige på min fødselsdag!


Det bugner i drivhuset. Agurkeplanten stortrives og tomatplanterne er vokset ud igennem det åbne tagvindue og er fulde af blomster. Peberfrugten har tre frugter, som ikke er helt modne endnu. Selvvandningskassen, som det hele er plantet i, er en nem og overskuelig løsning og jeg synes, det fungerer godt.



Udenfor drivhuset vokser duftpelargonierne og er fulde af lilla blomster, som snart får selskab af de to lilla dahlia. Den blå lupin såede jeg inde i vindueskarmen i februar og det er lidt sjovt, at den blomstrer nu. Klokkerankerne (blå) på hver side af drivhuset er vokset til flere meter og er begyndt at sno sig omkring hængepelargonierne og op i udhuset, men jeg ser ingen knopper endnu. De er ret svære at få til at blomstre og jeg ved ikke rigtig hvornår sæsonen er. Jeg må vente og se!

Ingen kommentarer: