tirsdag den 7. juni 2011

Alle mine pelargonier er sat ud

37 potter med pelargonier blev det til i år!
Det bedste af det hele, er at alle planterne er sunde og tætte i væksten. I år håber jeg virkelig jeg vil få chancen for at lave en masse stiklinger af samtlige planter. Jeg skal have fat i en gammel brugt persienne, der alligevel bare skal smides ud, for så vil jeg klippe den i stykker og lave planteskilte til at stikke ned i potten med plantens navn.


Anders har boret små huller med 20 cm's mellemrum, hvorefter han har stukket søm op igennem hullerne. Hullerne er lige en anelse mindre end sømmets diameter, hvilket gør, at når han stikker sømmet op igennem hullet, så sidder det så fast, at det ikke falder ud, når potten bliver sat nedover. Til vinter er det derfor også let at tage sømmene ud igen så man ikke risikerer at komme til skade.


I dag kom naboen forbi og jeg viste ham min havedrøm om en drivhusstue. Han sagde, at det bare var med at komme igang da man nu ifølge nye regler, kan trække håndværkerlønnen fra i skat. Hvis jeg får min drivhusstue, skal alle pelargonierne stå i vindueskarmen hele vejen rundt.

Ingen kommentarer: