lørdag den 2. juli 2016

Klipning af stedsegrønt og siddepladser i haven.

Taks, buksbom og så hækken er klippet.
Jeg har en elektrisk saks, som har været igang i taks og buksbom. Anders har klippet hæk med en elektrisk hækkeklipper, som vi deler med naboen. Jeg har taget billeder af alle mine siddepladser i haven, da man har forskellige kig alt efter hvor man sidder. Jeg håber, pladserne blive indtaget til åben have på torsdag, hvor der vil blive lagt dug på bordene og serveret en forfriskning.



Jeg har ikke rutine i at klippe, men synes godt, jeg kan være klipningen bekendt. Her er det et af de to små runde bede. Buksbommene er ikke vokset lige meget, så den kunne ikke blive helt ensartet.



Her er det hækken under blommetræet.



De to taksbede er meningen, skal blive til to kvadrater på en meter. Det er de snart. Imellem taksene har jeg plantet en opstammet duftsnebold.



Her er den ene lidt tættere på.



Dette bord med fire stole, har jeg købt rigtig billigt brugt af en bekendt. Det er malet hvidt og et mønster med blå og grønne blade. På bordet står der to potter med ampelpileurt.



Her sidder vi og spiser, når vejret er til det. På dette bord står der to hawaiblomster.



Dette lille bord fik jeg i et års bryllupsdagsgave for mange år siden. De to stole, som jeg i alt har 6 af, har jeg fået foræret af én, som havde læst om mig i avisen og efterfølgende kontaktet mig. På bordet står der en timeviser.



Disse to stole sidder vi meget på, når vi lige er kommet hjem fra arbejde og skal have en kop kaffe. Man sidder lige i eftermiddagssolen og det er ret rart, når man har siddet på et kontor hele dagen.
Sidst men ikke mindst er der jo orangeriet, som vi sidder i, når vejret ikke er til at være ude i og vi spiser mange måltider dér, men forhåbentlig er der godt vejr på torsdag den 7.juli kl. 19-21, hvor alle er velkomne..

5 kommentarer:

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Det er godt med forskellige siddepladser og hver plads til sin tid - det er en fantastisk måde at nyde sin have på. Det bliver godt når hækkene når deres højde og form:-)

Høneballehaven sagde ...

Godt med flere siddepladser med god udsigt og solskin.

marie sagde ...

Jeg ønsker godt vejr for dig til din åbne have, så alle siddepladserne kan blive taget i brug.

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Godt at du nu har fået startet med at klippe dine små buskbom hække.Hvis jeg må komme med et lille råd ville jeg klippe dem noget tættere.Det kan de sagtens tåle.
Men godt med masser af sidde pladser i haven.
Håber der kommer mange til din åben have...............skal jo selv en tur til London i næste uge.
Godaften knus Jette

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tak for jeres kommentarer. Ja, der kom pænt med besøgende selvom vejret ikke var med os. Det regnede stort set hele tiden, så det var godt, at der var iste og læ i orangeriet. Det var rigtig hyggeligt at snakke med folk og dejligt, at de kunne lide haven.