tirsdag den 14. juni 2016

Blogtræf hos Tante Grøn.

En rigtig dejlig dag i søndags.
Vi var 20 havekvinder, der gæstede Tante Grøn og Syrenprinsen i søndags. Jeg blev hentet kl. 09.30 af Linda og så kørte vi til Maria og Grethe, som også skulle med. Det var et rigtig hyggeligt selskab og en flot tur mod Mors.


Der er mange blomster hos Tante Grøn. Jeg synes, dette stilleben var så pænt og hyggeligt.


Det var glædeligt at se, hun havde en lille samling pelargonier:)


Denne hyggelige pavillon, tror jeg, man kan få mange hyggelige timer i med en kop kaffe og en bog. Den var godt dækket af mange grønne vækster.


Jeg glædede mig til at hilse på de andre bloggere, nogle var et dejligt gensyn og andre var første gang, jeg hilste på dem. Jeg har for 4 år siden været til blogtræf hos fru Høneballe på Samsø og denne gang var første gang jeg var hos Tante Grøn.


Tantens have levede til fulde op til forventningerne og der var rigtig mange spændende både kendte og ukendte planter for mig, så man kunne rigitg komme på opdagelse.


I orangeriet fik vi kaffe og småkager. Vi var nogle stykker, der også spiste vores madpakke dér. Det var meget varmt i søndags, så heldigvis var der servering af vand også.


Motiverne stod på kø i haven og det var så hyggeligt at gå rundt og snakke med andre. Det var spændende at høre om det, de havde gang i med deres haver.


Haveglæden er virkelig en smittende glæde og så var vi så heldige at få lov til at gå rundt i dette univers.




Jeg håber, det er OK, at vise billeder med de andre, ellers kan I lige give besked, så skal jeg fjerne billedet igen.


Endnu en hyggelig lille krog. Det ser så godt ud med blomsterne på bordet.


Jeg kunne godt lide disse klippede træer, som dannede en sti midt i haven.


Der var nogle gigantiske alium flere steder.


Der er mange syrener i haven, men desværre var de afblomstret.



Der var mange pæoner. Denne, syntes jeg, var så fin.


Jeg måtte også lige have et billede af duerne.


Nogle steder var der en samling med mørkløvet planter. De var flotte!



I disse højbede var der dahlier, som endnu ikke var i blomst.


Her er det Nordens Oliven sammen med en lys stjerneskærm. Farverne klædte hinanden så flot.

Udover Tante Grøns have fik vi i bilen en hurtig fremvisning af Marias have  (Superflot var det) (Livsnyderhaven) inden vi kørte mod Mors og da Linda hentede mig, var hun en tur rundt i min have.
Det var en rigtig dejlig dag, hvor jeg blev meget inspireret og fik blod på tanden til mange spændende haveprojekter. men da jeg arbejder på fuld tid i hverdagen, må jeg begrænse mig og klappe hesten lidt selvom det er svært.
Tak for en rigtig god dag i godt selskab.

9 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Tak for billeder fra Tante Grøns have, det har du fået meget ud af, kan jeg se. Da jeg var der sidste år,stormede og regnede det, godt I var mere heldige.
Pæonen hedder Do Tell og kan fås hos Staudestedet, den er så skøn.

Casa Rosen- en Kolonihaveblog sagde ...

Hej Søde Birgitte, tak for sidst og for dejligt selskab. Det var da ærgeligt vi slet ikke fik tid til at drikke alt den kaffe du havde lavet.
Du har altså set nogen ting jeg slet ikke så, så tak for skønne billeder.
Den Pæon den havde jeg da heller ikke set, hvor er den skøn.
Jeg håber snart vi ses igen og næste gang så kommer du til at give kaffe i din skønne have :o) så tager jeg brød med.
Tak for de hvide digitalis frø, jeg har sået dem. Nogle af dem har jeg sået i en stor potte, så må vi se om de kommer.
Mange hilsner og et stort knus fra Linda

HAVELIV sagde ...

Dejlig billeder du fik i kassen Birgitte hvor er jeg glad for at have mødt dig og hvor havde vi en skøn dag.
Skønt at se dine billeder hvad du så igennem linsen...og ja Tante Grøn have er unik..jeg gumler stadig på den.
Godt forstå du også blev inspireret ...
Håber vi ses til blomsterfestivalen august hos Livsnyderhaven...
Kærlig hilsen og tak for godt selskab.

Livsnyderhaven.dk sagde ...

Tak for en skøn dag og for de rosende ord.

TANTE GRØN sagde ...

Kære Birgitte.

Tusind tak for hyggeligt havebesøg og for rigtig dejligt samvær med dig og de andre grønne havekvinder. Jeg er virkelig glad for, at vores have levede op til forventningerne, for den første halvdel af juni er svær tid, hvor alt ligesom er sat på pause for en stund. Forårsvækster, især løgvæksterne efterlader huller, indtil sommerblomsterne dækker, og hverken roser eller stauder er endnu helt i gang.

Tusind tak for de flotte planter, som jeg vil ud og plante i dag. Vi har nemlig fået en lille bitte smule regn, så jeg håber, at jeg kan få planter i jorden, uden at skulle bruge mejsel og hammer.

Endnu engang tusind tak for en dejlig dejlig eftermiddag og mange tak for alle dine søde ord og fine billeder.

Knus sydenfjords fra

Frk. Anemone sagde ...

Det var dejligt at se dig igen :) Dejlige billeder du har fået af den skønne have. Jeg synes at der var rigtigt meget at se og nærstudere selvom Tanten selv siger at haven ikke var på toppen lige nu.

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Dejlige billeder du viser fra Tante Grøns vidunderlige have.Og dejligt at mødes igen.Sikke en oplevelse vi havde på Mors.
Utroligt mange motiver vi fandt deroppe.........og ikke mange af os viste det samme.
Godaften Jette

Heidi sagde ...

Hej Birgitte
Skønne billeder fra en skøn have. Dejligt i havde en god dag med masser af gode oplevelser ;)

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak skal I have. I skal vide, at jeg nød jeres selskab i fulde drag. Det var bare så hyggeligt og meget givende, så jeg "gumler" også stadig på oplevelserne. (Fint udtryk)
Linda: Du skal være hjertelig velkommen i haven til kaffe, det ville være hyggeligt, så det håber jeg, vi kan finde ud af!
I andre er også velkommen:)
Ja, jeg har jo set med på jeres blogge og det er sjovt at se så forskelligt vi har oplevet Tantens have. Det glæder mig også, at Tante Grøn fik gode oplevelser ud af det.
Endnu engang tak for jeres hyggelige selskab.