søndag den 1. maj 2011

www.staudemarken.dk

Plantekøb på nettet.
I dag har jeg handlet ind igen på nettet til mit skyggebed og til mit store staudebed.
I går var jeg på besøg hos en højskoleveninde og hun forærede mig en hvid kvan, som jeg har plantet ved døren ved siden af oliventræet i en krukke. Jeg ved ikke om en kvan, kan tåle at stå i en krukke, da den vokser sig meget stor, men det må komme an på en prøve. Jeg ved allerede nu, at jeg kommer til at klippe den ned, da jeg ikke ønsker den højere end ca. 50-60 cm i krukken. Hun forærede mig også småplanter af hvid julerose, som skal plantes ud ved siden af mine påskeklokker.
Desuden forærede hun mig frø fra violfrøstjerne. Jeg var ikke klar over, at disse frø skal lægges i fryseren. Hvis de ikke får frost, spirer de simpelthen ikke.
Nu vil jeg gå nedenunder og så frø og plante kongelys ud i større potter. De er nemlig vokset godt i vindueskarmen.

Ingen kommentarer: