søndag den 15. maj 2011

Pelargonier og regnvejr og Norges nationaldag.

Det må vente til regnen holder op!
Mine pelargonier er efterhånden kommet godt igang med væksten og jeg havde håbet, at jeg kunne sætte dem ud i denne weekend. Men det regner og de har lovet regn de næste tre dage. Jeg tror, det er for hård en start for mine pelargonier. Jeg er bange for, at de regner i stykker, så jeg må vente en uge mere.



Jeg fik et godt tip i radioen den anden dag, hvor jeg hørte en genudsendelse af et gammelt haveprogram, hvor værten sagde, at når vi kommer til den 17.maj, som er Norges nationaldag, så var vi sikre på ikke at få mere nattefrost og kunne plante alle sommerblomsterne ud!


Pelargonierne ser ud til at trives rigtig godt, men de trænger til at komme ud!

Alle mine 70 krukker er plantet til pånær 6, som jeg heller ikke vil beplante i denne weekend på grund af regnen. Planterne står i flamingokasser i vindueskarmen og er nu store nok til at blive plantet ud. Det er mine lyserøde tusindfryd og mine purpurfarvede kongelys.
Jeg mangler også 5 altankasser med de gule hængevioler. Jeg har plantet en kasse ud.
Lige nu er Anders igang med at sætte de sidste to op på plankeværket!

Ingen kommentarer: