søndag den 13. februar 2011

Roser

Heritage og Brother Cadfael

Hvad skulle man gøre uden internettet. I går lykkedes det mig at bestille ovenstående to roser. 5 styk af hver. Disse roser skal plantes ud i to nye ovale bede sammen med spydverbena, som er sået i vindueskarmen.
Jeg købte roserne på http://www.rosenposten.dk/ hvor jeg også købte to andre sorter i efteråret, nemlig Geoff Hamilton og James Galway. De er allesammen lyserøde. I efterårsbedet skal bunddækket bestå af rosafarvede fjernelliker og desuden har jeg plantet violfrøstjerne, som forhåbentlig vil svæve som skyer henover bedet.




I mit "gamle" rosenbed langs huset har jeg plantet tæppepileurt "Darjeeling Red" som bunddække og den skulle gerne blomstre fra maj til september.
Jeg tror dette bed, som kommer til at danne en slags kant for de to ovale bede, jeg skal igang med, bliver et flot match til disse. Den anden kant på den anden side af de ovale bede er hækken med rosafarvede storkenæb i bunden.

Ingen kommentarer: