torsdag den 17. august 2017

Lidt forskellige plantekombinationer.

Nyetablerede bede, men det er nu vokset godt til alligevel.
Jeg må sige, at al regnen har givet de små planter noget at vokse af, men der kunne nu nok have været lidt mere sol indimellem, måske var de små planter så skudt endnu mere i vejret:)


Fra venstre er det bagest hjortetrøst og foran denne tudselilje, som kun er i knop. Ved siden er der duehoved, lavtvoksende storkenæb og mørk alunrod. Til højre for alunrod'en er der en busk (fjeldribes), floks og mamelukærmebusk. 


Her er den samme kombination fra en lidt anden vinkel. Det er ikke meningen, at  der skal være bar jord. men mon ikke planterne en dag dækker det.


Her er det spydverbena - lyserød - og mørk stjerneskærm, som blomstrer for 2.gang.


Sommerblomst mamelukærme og rosen Parade i stativet, som kun er meget lav endnu. Bagved er det en lilla daglilje og til venstre en mørk alunrod.


Løvemund og Frøken Hat. Til venstre er det solsikken Teddy Bear.
Der er en del sommerblomster rundt omkring og det tror jeg nok, jeg gerne vil have til næste år også. Det er jo så sjovt og spændende at opformere sommerblomsterne selv:)


Dahlier og spydverbena og løvemund til venstre. Til højre endnu en mørk alunrod.


Kæmpemarguritter i knop. De vokser i et halvmåneformet bed under magnoliaen sammen med pyrenæisk storkenæb.


Jeg skal huske at samle frø ind af ampelpileurterne, som jeg har i 4 potter rundt omkring.

Det har regnet i lårfede stråler lige siden jeg kom hjem! Jeg håber, jeg kan komme til at slå græs på lørdag! Og så har jeg fundet ud af at nedfaldsblommerne tiltrækker dræbersnegle, så jeg har trodset regnen og samlet sammen og smidt væk.

5 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Hej Birgitte
Ja blommer og anden frugt tiltrækker i hvert fald sneglene.
Selvfølgelig skal du da have sommerblomster næste år også, det plejer du da altid at have, det ville være dumt andet, når du er så god til at så og prikle, og få det hele til at gro.
Dine bed skal nok blive dækket, men du har ret, de mangler nok lidt sol.

marie sagde ...

Med alle de sommerblomster, du opformerer, kan du rigtig designe bedene, så de får det farverige udtryk, du ønsker at opnå. Det dur jeg simpelthen ikke til, det der med sommerblomster, og bl.a. derfor er nogle af mine bede ikke særlig farverige.

Hos Villa Fryd/ Charlotte Neve Grün sagde ...

Nu begynder dine blomster i bedene at fylde.
Jeg elsker også når man ikke kan se jorden.
Tak for tippet med blommer og snegle. Det viste jeg ikke..........

Tænkte på dig i tirsdags.
Jeg har hentet et stort trug som dit. 168 cm langt. Aldrig har jeg brugt så mange kræfter for at løfte et gammelt trug.
Kim og jeg var lilla i hovedet men det lykkedes og nu står det så flot i indkørslen.

Nu skal jeg have Hosta der i, hvide høst anemoner og så lige en ting til....
Håber snart at falde over disse planter.
Linda sagde til mig at Hosta ville være smukt som du har i dit trug. Så jeg låner lige din ide.

Masser af knus
Charlotte

Birgitte sagde ...

Hej alle tre. Ja, jeg skal da så sommerblomster næste år også, jeg plejer bare kun at have dem i krukker, det er nyt for mig at plante dem ud i bedene. Det er en rigtig god fornemmelse at jeg nu har fået plads til det!
Det lyder spændende med det trug, jeg håber, det bliver rigtig flot. Det kunne være interessant at høre, hvor I har fundet det henne? Sådan et trug er virkelig tungt, så jeg er da helt vildt imponeret over, at i selv har bakset rundt med det! Glæder mig til at se billeder.

UplayOnline sagde ...

men du har ret, de mangler nok lidt sol.


ทางบ้าน