tirsdag den 7. januar 2014

Udendørs stearinlys.

Jeg har købt fire tykke udendørs stearinlys med en ekstra kraftig væge hos www.detgamlelysestoeberi.dk


Lysene er 10 cm tykke og er således så tykke, at de kan stå selv. Man kan få mange størrelser hos det gamle lysestøberi, jeg har købt mellemstørrelsen og fragten var billig, selvom de er ret tunge. (50 kroner tror jeg det var).


Der er 90 brændetimer i hvert lys, så jeg tror, jeg har dem i lang tid. Desværre har jeg ikke så meget læ ved bænken, hvor de stod her til aften, men det gik alligevel. Jeg vil gerne kunne kigge ud på dem inde fra huset og her på bænken kan jeg se dem fra køkkenvinduet, hvor jeg står og laver mad. Det blæste ret kraftigt i dag og da der kom et kraftigt vindstød rundt om hushjørnet, gik de ud! Men jeg nåede da at nyde dem et stykke tid. 
I morgen vil jeg lukke lågen ind til haven og se, om det giver mere læ!

6 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Så godt som solen er det ikke, men det hjælper da lidt, og det ser hyggeligt ud, håber du kan holde ild i dem i morgen.

Fru Friis sagde ...

Hvor ser det hyggeligt ud... :o)

Jette sagde ...

Godaften Birgitte God ide med de store lys......har prøvet at have lys udenfor ,men det blæser ud hele tiden.Men har et par lanterner som jeg bruger når jeg får gæster.Har du set mit indlæg hvor jeg viser min lime fv. solhat?Er rigtig spændt på om det lykkes dig at få mine frø til at spire.Godaften knus Jette

Unknown sagde ...

Det ser smadderhyggeligt ud.....

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for jeres kommentarer. Her til aften har de været tændt hele tiden lige siden kl. 16.30 hvor jeg kom hjem. Jeg lukkede lågen ud til haven. Det er rigtig hyggeligt med de lys - dem er jeg glad for.
Til Jette: Jeg vil glæde mig til at se dine billeder af solhatten.

Livsnyderhaven.dk sagde ...

Det ser hyggeligt ud. Når vi ikke kan få forår lige nu, så kan vi lige så gode nyde hyggen. Ja i Aalborg sneer det nu...

Maria
Den eksperimenterende have