lørdag den 24. august 2013

Sensommerbilleder

Der er stadig mange blomster i haven.
Min mand er på hospitalet og har været indlagt i 12 dage nu, det var hårdt i starten, men nu går det meget bedre. Vi ved dog endnu ikke hvornår han kommer hjem. Jeg har været på hospitalet hele tiden og har kun fået vandet krukker og pelargonier herhjemme og så ellers på hovedet i seng. I sådan en situation har jeg virkelig lært hvor meget man kan holde af sin mand. Jeg har grædt og været nervøs og ængstelig fordi jeg har tænkt så meget på ham og nu glæder jeg mig bare så meget til at han forhåbentlig snart kommer hjem.


I haven har blomsterne det fint, græsset er meget højt og der er mange visne blomster, så jeg har sat hele dagen af i morgen til at få ordnet dette.


Inde i huset er der støvet og rodet, men som min svigermor siger: Om der ligger 1 milimeter støv eller 2 milimeter, det kan være lige meget, man ser ikke forskellen. Jeg tror hun har ret, men huset skal være pænt, når Anders kommer hjem. Jeg må se at få taget mig lidt sammen til at få gjort rent!


Billederne er fra det trekantede staudebed og jeg skal love for, at blomsterne er kommet efter det. Det bliver dejligt med en dag i haven i morgen!



Staudebedet kom lidt sent i gang, men det har fint afløst krukkeplanterne, som begynder at takke lidt af - pånær dahlierne. Jeg kan se, at nogle krukker med sommerblomster skal tømmes. Jeg har samlet en del frø og skal lige samle nogle flere.



Min hjortetrøst er rigtig fin.


Der er stadigvæk lidt roser, her er det Parade.


Min Clematis kan jeg rigtig godt lide.


Min "Magnolia-pind" er vokset godt og jeg tror, den har godt fat nu, så jeg skal dække den til, når det bliver vinter, da jeg ikke er helt klar over hvor frostsikker den er. Opad rionettet kan man se roserne Gerbe. De er vokset enormt siden jeg plantede dem  foråret. Jeg tror, dette hjørne bliver rigtig godt om et par år!



Til sidst må jeg lige vise mine zinnia Apricot. Det er som om, at der kommer flere og flere blomster. Sollys i kanten passer fint i farven. Det er den ene på det første billede af zinniaerne.
Vejret er sommerligt, haven har det fint og både Anders og jeg har det godt igen, så nu bliver det snart almindelig hverdag, som er de bedste dage, hvis I spørger mig!

10 kommentarer:

CuginaK sagde ...

Kære Birgitte

Jeg holder med dig, man skal huske at nyde hverdagen og hinanden. Det gør mig ondt at læse om din mands sygdom, det er godt at det går fremad.
Jeg holder med din svigermor og tror din mand hellere vil hjem til dig og lidt støvet hjem end at du er helt udkørt fordi du har forsøgt at nå alt for meget, tror du ikke? Men jeg forstår dig også.
Haven ser dejlig ud, den skal nok klare sig. Zinna Apricot er virkelig fine synes jeg også, dejlig farve.
Knus Anne Mette

Lene sagde ...

Godt at høre det går fint med din mand igen. Ja det er svært når der sker noget man ikke lige regnede med.
Håber at alt går godt og at han snart kommer hjem til dig igen.
Haven ser som sædvanligt fint ud.
Med venlig hilsen
Lene Jensen

Frk. Anemone sagde ...

Jamen søde Birgitte, hvor er det synd for dig - Anders, selvfølgelig - håber han er i god bedring og snart kommer hjem. Helt klart en påmindelse om at vi skal huske at værne om hverdagen og nu'et. Dine Zinnia er helt fortryllende og de står bare godt i en vase - har du prøvet det?

Knus Ulla

Høneballehaven sagde ...

Hej Birgitte
Jeg har tænkt en del på dig i den sidste uge, for du skrev jo om noget privat, så jeg var lidt bekymret. Det var der så også grund til. Jeg håber, du snart har Anders sund og rask hjemme igen.
Og ellers vil jeg bare tilslutte mig Anne Mettes ord, han er fløjtende ligeglad med støvet i huset, bare han kan komme hjem igen. Det er kun dig, der ser det. Så slap du bare af og tag dig af dig selv og Anders i stedet.
Knus Lisbeth

Og så var det godt, du gik en tur i haven og tog billeder af dine smukke bede og blomster, så vi kunne nyde dem. Jeg læste om dig i Alt om haven.

Heidi sagde ...

Hej Birgitte
Sikke et chok i har været udsat for, og jeg er rigtig glad for det går bedre med Anders nu.
Det er godt du har en smuk velpasset have, der sagtens kan overlades lidt til sig selv. Det vigtigste for jer lige nu er at passe på jer selv og hinanden.

Her i huset hylder vi dette motto : Hellere lidt skidt i krogende, fremfor et rent helvede ;o). Ved du at nullermænd, er englens hjemmefutter ;o)

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Hvor er det dejligt at høre at det går fremad med Anders.Kan godt forstå at du har været nervøs for ham.Men pyt med lidt nullermænd,de løber ikke nogen vegne.Din have ser da stadig fin ud.....den skal nok også klare sig.Rigtig god søndag i haven Mange knus fra mig Jette

mamses oase sagde ...

Hej Birgitte, det gør mig ondt at din mand er blevet syg og ligger på sygehuset.
Sidste år røg min kæreste også på sygehuset, og lå og kæmpede for sit liv i 3 uger. Det er forfærdeligt, man har det som om man sidder i en rutchebane, man ved aldrig om det går op eller ned og hvornår turen slutter. Jeg føler med jer, og ved hvad du gennemgår. Håber snart Anders er rask igen, og kommer hjem til dig. Skidt være med støvet, det render ingen steder. Det vigtige er at du nu passer godt på dig selv, så du kan være der for Anders når han kommer hjem.
Din have ser skøn ud, og hvor har du meget der blomstrer.
Du får lige et stort haveknus fra
Marianne.

HAVELIV sagde ...

Hej Birgitte,håber at alt går meget bedre hos jer og du har fået din kære mand hjem..må sige har lige seet din have igen tvNord du kan bare det der...takker for tippet til roserne..
kan se du bor her på min breddegrad...mange hilsner fra
plateauet-haveliv

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for alle jeres søde kommentarer. De varmede og jeg blev meget glad! Det bliver ikke til så meget bloggeri i øjeblikket, da jeg er det meste af tiden ude på hospitalet.

Høneballehaven sagde ...

Godt at høre fra dig, har tænkt meget på dig de sidste dage. Forhåbentlig er I snart hjemme igen.