lørdag den 20. december 2014

Havesysler i december

Overvintring af kæmpeverbena.
Da der er så mildt udenfor, vil jeg prøve at overvintre kæmpeverbena i krukkerne ude. Jeg har klippet dem ned, men har dog også samlet mange frø, som jeg skal så senere!


Her er de i zinkbaljen, som man kan se, er de fine grønne.


Krukken til venstre er kæmpeverbena, som er klippet ned. Billedet er noget uklart, da det er taget i mørke uden blitz og derfor svært at holde kameraet stille!

Vi har haft meget travlt de sidste par uger med overarbejde, fire-dages tur til København, julefrokoster og flere aftener med gæster på besøg, men med hensyn til juleforberedelser er jeg ved at være klar. I dag vil jeg gerne se, hvad der er sket i blogland og på facebook, hvor jeg slet ikke har haft tid til at følge med.

I torsdags var Villy og Lisbeth på besøg til gløgg og æbleskiver - det var så hyggeligt. Jeg havde tændt op udenfor i den anledning.




Jeg er blevet så begejstret for udendørs levende lys, at jeg har bestilt endnu flere hos det gamle lysstøberi. Lysene kom i går. De er lidt dyre, men så er der også rigtig mange brændetimer i dem, så jeg har dem i flere år. Disse lys er 2.vinter jeg har dem og som man kan se, er de ikke brændt ret meget ned.


Inde i huset har vi også en del lys, sådan ser det ud på mit værelse. En af dagene vil jeg gerne vise mine andre dekorationer. Jeg fik sådan en flot én af Lisbeth, som er så flot, at den skal på bordet juleaften. Dem jeg selv har lavet står rundt omkring på borde og kommoder i huset.
Selvom tiden farer afsted, er jeg i så meget julestemning og glæder mig til dagene i næste uge!

4 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Det ser godt ud Birgitte, godt du er i julestemning. Du har været savnet et stykke tid, men nu er du klar igen, kan jeg se :)

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Ja !!! det er jo en travl tid lige nu...........har selv en meget travl uge med frokoster-runde fødselsdage og indkøb og julebag.
Men en hyggelig tid er det også...........og det ser dejligt ud med alle lysene udenfor.
Rigtig god weekend Knus Jette

hennebergs have sagde ...

Hej birgitte
hvor ser det godt ud
jeg læste, et af dine tidligere indslag, med dit fersken træ, den opføre sig helt normalt, og til foråret er det blomsterne der kommer først, så husk at bestøve dem, da der ikke er bier så tidlig på året.
god jul til dig
hilsen kim

Birgitte sagde ...

Hej I tre. Tusind tak for jeres kommentarer. Dem blev jeg rigtig glad for.
Jeg er glad for, at jeg har været savnet!
Tak Kim for din information om ferskentræet, så kan jeg tage det helt roligt, jeg kan se, at der er mange knopper på grenene. Det bliver spændende, når blomsterne kommer!