lørdag den 11. juli 2015

Krukkerier

Krukkebedene er vokset godt op og planterne skjuler krukkerne og væver sig ind imellem hinanden.
Her er det lyserøde og lilla bed, som er mine yndlingsfarver.




Næsten alle planterne er frøsåede eller stiklingeformerede i orangeriet. Nogle er stauder, der har overvintret i krukkerne.


Sæbeurt.


Astilbe, som har overvintret i krukken.



Jeg har faktisk ikke tal på hvor mange krukker, der er i dette bed, men jeg gætter på ca. 30.







Hele bedet er placeret ved gavlen af orangeriet. I dag skal der vandes (igen:))
Nu er det noget overskyet, men hele formiddagen har der været sol og næsten ingen vind, så det har vi nydt. 

5 kommentarer:

Frk. Anemone sagde ...

Hvor ser det fint ud - men sikke et arbejde med at vande alle de krukker - du er altså flittig :)

Høneballehaven sagde ...

Ja det er rigtig flot, en af grundene til at jeg ikke har krukker er, at de skal vandes ret tit, det går ikke for mig.
Vi har også overskyet nu fra middag af.

Fru Friis sagde ...

Det er virkelig flot med alle de krukker, og stauder i krukker er også rigtig fint. Jeg har lovet mig selv at der ikke skal flere krukker ind, netop pga vandingen.... meeeeen..... lad os nu se!! ;o)

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Der ser rigtig dejligt og frodigt ud hos dig..........men et stort arbejde at vande så mange krukker.
Vi har vores slangevogn stående fremme hele tiden
For med drivhus-udestue og alle krukkerne så orker man ikke at vande det hele med kander.
Har lige anlagt et lille bed i forbindelse med mit nye spejlbassin.
God dag knus Jette

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for jeres kommentarer. Ja, der skal vandes meget, men det hygger jeg mig med. Vi er lige kommet hjem fra ferie og har haft det rigtig godt.