søndag den 21. juni 2015

Roser.

Endelig blomstrer de!
Nu begynder roserne for alvor at springe ud og jeg har været rundt med kameraet.


Geoff Hamilton er godt i gang.


En blomst i nærbillede.


Der er rigtig mange knopper i Alchymist'en.


Nogle knopper er så småt ved at springe ud. Den er vokset et godt stykke op over stativet og over i både pære- og kirsebærtræet. Jeg er så spændt på at se den, når den for alvor folder sig ud:)


Gerbe rosen er også i gang. Jeg har den to steder. Her er det i et rosenstativ. De andre vokser opad plankeværket ved Magnoliaen, men den ser ikke lige så pæn ud i løvet som denne.


Cosmos er også begyndt. Dem har jeg i krukker i år. Denne er dobbelt.


Denne rose fik Anders i 60 års fødselsdagsgave. Den har jeg plantet i en krukke.


Her en blomst i nærbillede. Jeg mener, den hedder Alvida.


Pæonen Bowl of Beauty er også begyndt. Her er det den første blomst, som næsten er sprunget ud.


De abrikosfarvede lader lidt vente på sig i år. De plejer at være de første.


Skjulte knopper. Der er også mange af dem i de abrikosfarvede - herligt.


Her er det James Galway, som er vokset sammen med mit limetræ, der står i krukke ved siden af.


Hængepelargonierne har haft godt af de sidste par dage med sol. Denne fik jeg foræret af gartneriet Lillienlund.


Blå Sybil. Jeg kan så godt lide farven.


Lakrids-tagetes smager rigtig godt.


For mange år siden købte jeg en opstammet hvid rose. Den frøs en vinter og i et forsøg på at redde den plantede jeg den ud i et bed. (Den var i en krukke). Den var podet på en hybenrose, som nu er vokset godt til. Roserne på den nu kan jeg rigtig godt lide!


Jeg kan godt lide denne kombination med blålilla og lyserød.
I dag spiste vi aftensmad ude i haven. Vi fik tunbøffer med tomat- og ruccolasalat. Salaten har jeg plukket ind fra haven. Den var bare god!

Torsdag den 2.juli kl. 19-21 holder jeg åben have og jeg tror, roserne er helt udsprungne til den tid. Jeg håber, der er mange, der har lyst til at kigge forbi. Jeg har lidt plantesalg denne aften også.

4 kommentarer:

Bonderosen sagde ...

Hvor er de smukke... jeg har ikke en eneste der nærmere sig ... :(

Høneballehaven sagde ...

Godt du også er ved at have roser nu. Du er endda foran mig med James Galway, der er knopperne ikke så store hos mig endnu.

Tim Skovrup sagde ...

rigtig flot :) og du har virkelig en go' farvesammensætning :)

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Mange tak for jeres kommentarer. Dem er jeg glad for. Ja, nu sker der for alvor noget i haven. De næste par dage vil mange roser være sprunget ud og det er med at nyde det!