søndag den 28. juni 2015

På besøg i Høneballehaven og hos Frk. Anemone.

Sikken en hyggelig weekend vi har haft! :)
Anders og jeg stod meget tidligt op i går - vi skulle med toget kl. 6 i går morges. I Århus blev vi hentet af Ulla og Malcolm og så gik turen til Samsø.

Jeg har taget næsten 100 billeder, så her kommer et lille uddrag fra Høneballehaven.















Der er så mange fantastiske blikfang i haven og vi gik rundt flere gange. Hver gang var der noget nyt, der fangede øjet. Jeg kan se på de billeder, jeg har taget, at det mest er de flotte motiver og ikke så meget de enkelte blomster. Men der var en frodighed, som jeg var meget imponeret over. Roserne levede op til mine forventninger og det blev jeg utrolig glad for at se.







Ved blogtræffet var foruden os, Signe, Linda, Tina og hendes mand. Det var rigtig hyggeligt og meget inspirerende at gå og hyggesnakke i haven. Lisbeth gravede også planter op til os (Vi havde også noget med til hende) og i dag har jeg plantet det hele ud. 
Det er svært at vælge hvilke billeder jeg vil vise, det er så flot det hele.
Kl. 18.15 tog vi færgen tilbage til Jylland efter at have kørt lidt rundt på Samsø og blandt andet været en tur i Nordby samt gået i nogle bakker. Jeg har glemt hvad de hedder, men det var et meget flot landskab.
I går aftes hyggede vi hjemme hos Ulla og Malcolm, hvor vi overnattede til i dag. I morgen vil jeg gerne vise billeder fra deres have, som også er helt fantastisk.

14 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Hej Birgitte
Sjovt at se, hvad der har fanget dig her i min have. Slet ingen tvivl om, at du har haft meget øje for motiverne og ikke så meget for den enkelte plante.
Jeg synes nu især godt om billedet af Anders :)
hils ham og sig, at vi venter ham, næste gang du gerne vil herover og kigge have.

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Det er nogle rigtig gode billeder du har taget, det er sjovt at se Høneballehaven på en anden måde end vi er vandt til - det ser knaldgodt ud :-)

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Sikke mange smukke billeder fra en have der er næsten lige så berømt som Claus Dalbys.... jeg har nu ikke set nogen af dem.... og jeg forestiller mig at de er meget forskellige..... men begge to med meget at byde på. Og åh.......... de valmuer...........der er uimodståelige

Esther - Min lille store have sagde ...

Siger det sammen som Lisbeth; det er rigtig sjovt at se haven fra nogle helt andre vinkler end vi normalt ser :)

Fru Friis sagde ...

Kan sandelig godt forstå det er svært at vælge fotos, når man bliver bombarderet med skønne motiver. Dejligt at I havde en skøn dag i fru Høneballes have og på Samsø. Om jeg er misundelig...!!?? Jaaaaeeeee.... :o)

Fru Friis sagde ...

PS. Glæder mig til at se Anemonens have gennem din linse. :o)

Fru Friis sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Vivi sagde ...

Spændende at se Lisbeths have fra nogle andre vinkler - gode billeder og sikke en frodighed :-)
Jeg vil også rigtig gerne se Lisbeths have, men det har hver gang faldet sammen med andre ting. Jeg var til min nieces studentergilde i går, og på besøg i Claus Dalbys have i dag, så min weekend er også godt brugt.

Rose sagde ...

Det er en forrygende flot have og du har virkelig fanget havens frodighed og magi i dine billeder. I har helt sikkert haft det super hyggeligt :) Glæder mig til at se dine indtryk fra frk Anemones skønne have.

Frk. Anemone sagde ...

Du viser virkelig Høneballehaven frem fra sin bedste side. Jeg var også begejstret for haven, men vidste jo godt på forhånd at der var meget at se af alt muligt, så mine forventninger var store.

Er spændt på hvad du viser fra min have.

Godt at du kom fint hjem, tak for en hyggelig weekend.

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Dejlige billeder fra Høneballehaven.
Sidder lige og mindes den første gang jeg besøgte Lisbeth på Samsø.
Og glæder mig da også til at se dine billeder fra Ulla og Malcolms dejlige have.
Og dig og din mand har da bare haft en skøn weekend
Knus Jette

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for jeres kommentarer og godt at I kunne lide mine billeder. Det var en rigtig dejlig weekend i supergodt selskab og vi fik rigtig meget ud af det, både inspiration og smukke fotos samt et godt selskab.

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for jeres kommentarer og godt at I kunne lide mine billeder. Det var en rigtig dejlig weekend i supergodt selskab og vi fik rigtig meget ud af det, både inspiration og smukke fotos samt et godt selskab.

Unknown sagde ...

Kære Birgitte Hvor var det skønt at gense Høneballehaven gennem din linse. Det er flotte billeder du har knipset. Det var rigtig hyggeligt at møde dig og Anders. Hils . Kh Tina