mandag den 14. november 2011

Blomster i november

Dette må være syngende på sidste vers!


Spanske marguritter med blomster og knopper!



Jernurt Superbena Coral Red som bunddække under roser. Jernurten har jeg taget både frø og stiklinger fra til næste år.



Gammeldags Mamelukærme med blomster, der er ved at springe ud. Den har jeg haft klippet ned efter første blomstring. Og har taget frø fra til næste år.!


Helichrysum Pertiolare. Denne plante er bare en stikling, jeg satte i en potte og den er stadig lige flot og er vokset godt.



Endnu en stikling. Jeg har tre zinkspande, placeret med mellemrum langs det lange smalle rosenbed. Udover disse tre, har jeg taget ret mange stiklinger fra til næste år.
Alle mine stiklinger og planter, der ikke tåler frost, er opbevaret i afdeling C i udhuset (Mit blomsterrum).



Den er vist gået hen og blevet én af mine yndlingsblomster. Den er så flot i farven og så er den utrolig nem. Den skal bare vandes, så vokser den hurtigt, sætter man en stikling i jorden, kommer der lynhurtigt en plante og så kan man også tage stiklinger fra til næste år! Det er da fantastisk?



Til sidst mine ærteblomster Flagship. De er ikke længere så kønne, men der er ret mange blomster, så derfor lod jeg dem stå. Men de bliver nok fjernet til weekenden!

6 kommentarer:

Helle sagde ...

Hvor er Jernurten Superbena Coral Red bare god der under rosen - kan godt forstå du har sikret dig den igen til næste år.
Helichrysum Pertiolare er sørme da grovillig hva´ og super køn med sine udbredte arme med de små sølv/zink farvede blade.
Kh Helle

Høneballehaven sagde ...

Nej hvor er du flittig med frø og stiklinger. Du har masser af planter at starte med til næste år, det er da skønt.Din jernurt er rigtig sød og jeg kan også godt lide din Helichrysum.
Kh
Lisbeth

Signe sagde ...

Hvor er det en god idé med alle de stiklinger. Jeg mangler bare en af dine "afdeliger" - det må jeg lave mig en dag :-)

Vivi sagde ...

Dejligt blomstringen i haverne ikke er helt ovre endnu :-)

Bente sagde ...

Jo det er da en rigtig god idé at tage stiklinger, og nu vil jeg gøre det samme med min Helichrysum, som jeg ikke synes er nær så flot som din. Var slet ikke klar over at den så villigt lod sig dele! Tak for tippet! Jeg synes jeg lærer nyt hver dag, jeg læse på Danske Haveblogs. Skønt!

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for jeres kommentarer. Ja, det er utroligt at efteråret er så mildt, så blomsterne stadigvæk gror. Det er dejligt. Det var godt at I blev inspireret af mit indlæg. Det er så sjovt med stiklinger og når det lykkes at få en ny plante, så bliver jeg altid rigtig glad.